FAQ

Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania ze strony naszych Klientów dotyczące foliowania samochodów w celu zmiany koloru lub ochrony lakieru.

Co to jest oklejanie i na czym polega zmiana koloru auta?

Oklejanie pojazdu (car wrapping) jest częścią procesu zmiany koloru auta. To skomplikowany, wymagający dużego doświadczenia, precyzji i narzędzi proces aplikacji folii, zazwyczaj wylewanych na karoserię samochodu lub na inne elementy lakierowane, w celu zabezpieczenia oraz czasowej zmiany koloru. Pojazdy są w taki sposób oklejone, aby nie zdradzały z zewnątrz oryginalnego koloru lakieru.

Dla kogo skierowana jest oferta oklejania pojazdu?

Nie mamy ograniczeń – mogą skorzystać praktycznie wszyscy, począwszy od właścicieli przedsiębiorstw w celu ujednolicenia kolorystyki całej floty pojazdów lub zabezpieczenia lakieru auta, przez firmy leasingowe, taksówkarzy do klientów indywidualnych i wielu innych.

Jak długo trwa proces oklejania i zmiany koloru auta? Na ile dni muszę pozbyć się samochodu?

Proces aplikacji folii zazwyczaj trwa od 3 do 5 dni, ale wszystko zależy od wielkości auta, stopnia trudności i zakresu prac. Podchodzimy do zadania bardzo precyzyjnie, aby efekt końcowy był satysfakcjonujący dla klienta.

Jestem zainteresowany oklejeniem auta. Czy muszę coś sam przygotować?

Przede wszystkim auto powinno przyjechać do nas czyste, najlepiej po wizycie w myjni samochodowej (bez woskowania). Wszelkie ubytki lakieru, zarysowania i ogniska rdzy powinny być wcześniej usunięte. Lakierowane elementy należy sezonować minimum 3-4 tygodnie przed oklejeniem.

Czy można okleić każdy element karoserii?

Można okleić wszelkie elementy lakierowane oraz plastiki o gładkiej strukturze. Niestety porowate plastiki nie nadają się do oklejenia z powodu braku przyczepności.

Jestem zainteresowany oklejeniem pojazdu folią. Nie mam pewności, czy folia chroni lakier?

Tak, folia chroni lakier przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak : powierzchowne zarysowania, matowienie, uszkodzenie, promieniowanie UV, sól , brud.

Na moim aucie widać niedoskonałości lakieru. Czy mam pewność, że nie będą one widoczne po oklejeniu samochodu?

Niestety nie możemy dać takiej gwarancji. Grubość folii to zazwyczaj 50 – 120 mikrometrów i prawie każda niedoskonałość jest widoczna po aplikacji, a w szczególności na foliach matowych. Jedynie na foliach typu carbon, czy „skóra węża” możliwe jest zamaskowanie ew. drobnych mankamentów powłoki lakierniczej.

Ile kosztuje oklejenie auta folią?

Na koszt składa się wiele czynników, takich jak: wielkość samochodu, zakres prac (częściowo czy cały), rodzaj użytej folii i kolor, czy z demontażem czy bez. Nie da się jednoznacznie podać cennika. Każdy samochód wyceniany jest indywidualnie. Pytania prosimy kierować na biuro@autostylizacja.pl. Odpowiemy niezwłocznie po odczytaniu wiadomości.

Jaki jest czas gwarancji na folie?

To zależy od producenta, ale przedział ten wynosi między 5, a 10 lat od momentu oklejenia samochodu.

Zależy mi nie tylko na starannym oklejeniu pojazdu, ale później, o jak najlepszym użytkowaniu. Jak dbać o folię?

O folię na samochodzie dbamy tak samo jak o lakier. Zawsze jednak zalecamy korzystać z myjni ręcznych. Myjnie automatyczne, szczególnie szczotki, mogą porysować folie tak samo, jak lakier. Pamiętaj również o tym, aby nie stosować agresywnych środków na folię, nie myć auta w pełnym słońcu lub gdy folia jest mocno nagrzana, używać chemii i wosków z przeznaczeniem do folii, nie używać gorących wosków, odchody po ptakach, czy ślady po owadach starać się usuwać na bieżąco.

Na jakie temperatury powietrza odporne są folie?

Jest to przedział między -50 ° C do +110 ° C. Nie musisz się więc obawiać o odporność folii na mrozy lub upały.

W jaki sposób samochód jest oklejany?

Standardowo samochód jest tak oklejany, aby z zewnątrz nie było widać oryginalnego lakieru, aczkolwiek nie zawsze jest to możliwe (czasami należałoby zdemontować np. drzwi lub błotnik). Każdy element oklejany jest z osobnego kawałka folii. Folię w miarę możliwości zawijamy za krawędź elementu nadwozia, aby uniknąć odklejania się oraz dla samej estetyki wykonania.

Czy przed aplikacją rozbierane są elementy samochodu?

Tak, ale tylko w przypadku aplikacji folii z demontażem. Należy zaznaczyć, że aplikacja folii bez demontażu jest mniej estetyczna oraz zwiększa ryzyko ewentualnego odklejania.

Jakie elementy pojazdu w czasie aplikacji folii są demontowane?

Zazwyczaj rozbierane są te elementy, które można szybko zdemontować: zderzaki, klamki, lusterka, listwy drzwiowe, listwy przyszybowe (nie zawsze), emblematy i oznaczenia, lampy tył, lampy przód, progi (w zależności od auta), listwy dachowe, relingi tylko jeśli są przykręcane od góry (podsufitki nie demontujemy).

Jestem zainteresowany oklejeniem auta, ale nie mam pewności, czy chcę taki kolor na stale. Istnieje możliwość powrotu do poprzedniego koloru?

W przypadku oryginalnego lakieru nie ma żadnego problemu z usunięciem folii, jedynie z elementów lakierowanych odtwórczo istnieje ryzyko (lecz nie zawsze), że podczas demontażu, folia będzie trzymać się lakieru, natomiast lakier nie będzie się trzymać podłoża. Niestety na jakość przeprowadzonych napraw blacharsko-lakierniczych nie mamy wpływu. Gwarancja jest też w takim przypadku ograniczona.

Czy po aplikacji widać delikatne zarysowania i tzw. pęcherzyki?

W zależności od rodzaju folii mogą występować ślady z ruchu rakli oraz drobne pęcherzyki powietrza, które wchłoną się po pewnym czasie (wszystko zależy od temperatury zewnętrznej).

Boję się o lakier. Nie zostanie on uszkodzony podczas aplikacji?

Folię zawsze nakładamy w taki sposób, żeby w przypadku ewentualnego demontażu nie było po niej śladu. Dotyczy to również wszelkiego rodzaju cięć. Duże wyczucie i doświadczenie oraz specjalistyczne narzędzia, pozwalają na to, aby samochody po demontażu folii wracały do właścicieli w stanie nienaruszonym.

Są kwestie, których nie poruszyliśmy powyżej?

Skontaktuj się z nami! Nasi konsultanci odpowiedzą Twoje pytania.